Cupcakes med nutella (recept)


Till mitt Kafferep så gjorde jag sånna här cupckes. Här kommer receptet!

Ingredienser:
4½ dl vetemjöl
2½ dl strösocker
1½ dl kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt


150 gram smält smör
2 dl mjölk
2 ägg


Fyllning:
1 burk nutella


Glasyr:
50 g smör
1 pkt Philadelphiaost
2 msk vaniljsocker
1 pkt florsocker
Valfri karamellfärg + dekoration


Gör så här:
Värm smöret i micron och låt svalna. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Blanda i en annan skål smör, mjölk och ägg. Rör ihop allt sammans. Fyll muffinsformarna till ¾ delar med smet och grädda i ca 30 min 175 grader.


Garnityr: Skär ett konformat hål i varje muffins, gröp ur lite och fyll med nutella. Smält smöret och låt det svalna. Blanda osten med vaniljsockret. Tillsätt smöret och slutligen florsockret. Låt stå i kylskåp ett tag. Spritsa och garnera!

Kommentarer
Postat av: maddie

mums!

Postat av: Emily

Och där tog det stopp! Orkade inte en kaka till! :)

2009-10-15 @ 16:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91