Saftigt & gott hälsobröd!


Igår bakade jag bröd igen efter ett nytt recept! Måste säga att morötterna i degen gjorde susen, blev verkligen jättesaftigt och gott. Har fått lite dille på valnötter och brödkrydda oxå på sistonne, men om man inte är lika beroende av dessa ingredienser som jag är så kan man ju naturligtvis utesluta dem! =) För att få brödet att jäsa bra så brukar jag ställa det framför min bäste vän värmefläkten. Receptet hittar du om du klickar på bilden till höger. Om du sparar ner det och öppnar upp det så blir kvaliten bättre.. =)

Attan va klantig jag var när jag skulle dela på alla små fyrkanter på mitten! För att inte skada bänkskivan och för att jag inte orkade ta fram en skärbräda (som låg typ i lådan 1½ meter till höger om mig) så skar jag bröden när jag höll dem i handen, vilket resulterade i att jag nu har en massa småsår i vänsterhanden nu.. Snacka om taskiga prioriteringar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91