Lyxig fisksoppa!


Trist bild, men väldigt god soppa! Tro mig, en soppa med två sorters fisk, räkor, musslor, vitt vin och grädde kan inte misslyckas! Ibland är det synd att man bor själv, som nu till exempel då jag har soppa till ett helt kompani! Får väl leva på soppa den kommande veckan så kanske jag hinner äta upp den innan den blir för gammal.

Ingredienser till en hel massa portioner, kanske 8 st:

400 gr vit fisk

300 g lax

300 gr räkor

1 burk musslor

1 gul lök

1 purjolök

2 vitlöksklyftor

1 tsk basilika

2 tsk tomatpuré

2 1/2 dl vitt vin

2 st fiskbuljongtärningar

2 dl vispgrädde
4 dl vatten
2 msk mjöl
cayennepeppar
salt & peppar

Gör så här: Hacka vitlök, gul lök och purjolök och fräs det mjukt i en stekpanna. Lägg över i en kastrull, tillsätt tomatpuré, kryddor, vin, buljontärningar och vatten och låt koka upp.  Skär fisken i mindre bitar, lägg i grytan och låt puttra i 5 minuter. Tillsätt grädde och mjöl (skakat med lite vatten) och låt puttra ytterligare några minuter. Lägg sist i muslorna och räkorna, smaka av med kryddor. Och voalla, väldens godaste fisksoppa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

på bilden ser soppan god ut med jag har smakat den ushhh gillade inte den alls....

2009-03-15 @ 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91