Lemon curd

Nu har jag provat första receptet ur boken "a piece of cake" av Leila Lindholm som jag fick av Jossan och Vicky när jag fyllde år. Lemon curd är så där söt syrligt och är supergott att ha på en ostmacka, som mellanlägg i tårtor eller i mandelbeskvier (makroner) blandat med lite färskost.

Ingredienser:
3 citroner
1½ dl socker
50 gram smör
2 msk majsstärkelse
2 ägg
2 äggulor

Gör så här:
Blanda rivet skal från tre citroner och saften från två med socker och smör och låt koka upp. Tag av från plattan och sila bort citronskalet. Blanda saften från den tredje citronen med majstärkelsen och vispa sedan i detta och äggen i den varma vätskan. Ställ tillbaka på spisen och rör konstant tills krämen tjocknar. Häll upp i en glasburk.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91