Kladdkaka med mintkrisp


Imorn så tänkte jag bjuda på lite fredagsfika på jobbet så jag slängde ihop den här något modifierade kladdkakan. Tyvärr så kan jag ju inte nalla lite på den, men jag kan säga så mycket som att smeten var sjukt god! Ytan ser väldigt krispig och smaskig ut, känns lovande! *hehe*

Ingredienser:
3 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
3½ msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100 gram smör
7 st Fazer mint och 7 st Marianne (eller efter behag, det är inte så petnoga..)

Gör så här: Rör lite snabbt ihop ägg och socker. Tillsätt mjöl, kakao och vaniljsocker. Smält smör och Fazer mint i en kastrull, rör ner detta i smeten. Krossa Marianne, rör i hälften och strö resten över kakan. Grädda i 225 grader i 14 minuter, exakt! Kakan ska vara kladdig och "skvalpa" LITE fast när man tar ut den (ja ni fattar nog.. ;o) Då blir den lagom kladdig när den kallnat. Serveras med fördel med en klick grädde.
Kommentarer
Postat av: Riina

måste testa receptet,snygg blogg

Postat av: Sabina

Åh det där såg ju inte lite gott ut! :)

2009-02-21 @ 01:03:01
URL: http://osoloko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91