Somrig lätt potatissallad (recept)

Till morgondagens picknick så gjorde jag den här potatissalladen. Riktig fräsch och god till skillnad från sån där mastig vit gegga ;)


Ingredienser:
800 g små färskpotatisar
Ruccolasallad 80 g
Blandade salladssorter 200 g
1 ask cocktail tomater
1 röd paprika
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
½ dl balsamvinäger
1½ dl olivolja
2 msk av saften från en citron
salt & peppar

Gör så här:
Skölj och koka potatisen i saltat vatten. Dela potatisarna och tomaterna i hälften. Kärna ur parikan och skär den i tunna strimlor. Hacka rödlöken fint. Blanda potatis, tomater, rödlök, paprika och sallad i en skål. Rör ihop citronsaft, vinäger, olja, kryddor och vitlök. Slå detta över salladen. Om man vill kan man även tillsätta oliver och fetaost, men eftersom jag är en sån fin vän så gjode jag inte det för vissa av oss är liiiite kräsna ;)
Kommentarer
Postat av: Johannest85

Verkar kanongod. Kanske slänga ihop en sån till grillning senare idag.

Postat av: Linda

Johannest85: Det va den! =) Tycker jag absolut att du ska göra!

2008-06-20 @ 11:44:25
URL: http://trueblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91