Frosty lemon cke


När Berth fyllde år igår så hade jag med den här tårtan som jag hittat på aldeles själv.. =) Var faktiskt väldigt frisk och god om jag får säga det själv! *hihi* Själva kakan är ganska kompakt och den bör svalna helt innan man delar den mitt i tu. OM man inte skulle lyckas helt och den övre delen skulle gå söner lite så spelar det ju inte så stor roll för hela kakan ska ändå täckas med creme cheese.

Ingredienser:
3 ägg
4 dl socker
100 smält smör
3½ dl mjöl

Fyllning:
En sats
lemon curd (färdig köpt funkar säkert oxå)

Glaze:
200 gram philadelphia pst
2 dl florsocker
2 msk cotronsaft
skalet av en riven citron att strö över

Gör så här: Smörja och bröa en form med löstagbar kant. Blanda ägg, socker och smör. Blanda sist i mjölet. Häll allt i en form och grädda i 200 grader i 30 minuter ganska långt upp i ugnen. När kakan kallnat, blanda alla ingredienser till glazen, dela kakan på mitten, bred lemon curd emellan och glazen över. Toppa med lite rivet citronskal. 
Kommentarer
Postat av: ellom

Tackar ;)



Fan vad gott det där såg ut att vara :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91