Räkcocktail! (recept 4 port)


NBär jag gjorde tre rätters till Joels i torsdags så gjorde jag en räckcocktail till förrätt. Jag gillade dressingen starkt! Jag tyckte även det var lite kul med passionsfrukt på toppen, Joel tyckte det var lite knastrigt, så gillar man inte knaster så kanske man ska skippa den. Supergod va den iaf! Ska avnjuta en likadan till kvällsmat gjord av resterna som blev över.. =)

Ingredienser:
500 g räkor med skal
2 avokador
2 salladslökar
4 passionsfrukter


Dressing:

1 msk fransk senap
1 msk honung
3 msk olja
2 krm salt


Gör så här:

Skala räkorna, skala, kärna ur och tärna avokado, skölj och finstrimla salladslöken. Rör ihop senap och honung. Tillsätt oljan, lite i taget och rör emellan så att oljan rörs in i dressingen. Blanda räkor, avokado, salladslök med hälften av dressingen. Lägg upp i martiniglas. Klicka över resten av såsen. Halvera och gröp ur passionsfrukten och toppa cocktailen med inkråmet.

Kommentarer
Postat av: Emily

Mmm det ser ut som någonting du kan få bjuda mig på någongång!! :)

2010-02-01 @ 19:49:51
Postat av: Linda

Emily: Toka där! haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91