Allt för min syster = BRA!

Igår såg jag och Anna "Allt för min syster" och den va grym!!! Är nog den bästa och mest gripande dramfilmen som jag sett! Jag fällde många tårar, detta trots att jag aldrig brukar gråta när jag tittar på film med andra. Hade jag varit ensam så hade jag förmodligen suttit och hulkat mig filmen igenom!

Filmen är baserad på en sann berättelse och handlar om en familj vars dotter, Kate vid crika tre års ålder får diagnosen leukemi. Det enda som kan rädda henne är den perfekta donatorn. Detta leder till att Anna föds fram med hjälp av provrörsbefrukting för att kunna donera organ, stamceller mm. När Anna blir äldre så är hon trött på alla ingrepp och går till en advokat för att få rätten att bestämma över sin egen kropp. Filmen handlar om hur en svår sjukdom kan påverka en familj och om en mors kamp in i det sista.

Måse ses!!!
Kommentarer
Postat av: Maja

Jag har också sett den och tycker att den är tokbra! Dock är den inte baserad på en sann historia som jag uppfattat det. Jag sökte en massa på den efter jag sett den och enligt vad jag fick fram så är filmen baserad på en bok och den boken är bara fiction. Lite trist för jag gillar när filmer är verklighetsbaserade, blir mer rörande då. :)

2010-02-20 @ 17:31:07
Postat av: Metalnallen

Bra film faktiskt!

Postat av: Sanna :)

läs boken istället ;)

2010-11-29 @ 01:22:32
URL: http://ssstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91