Filmen "Änglar och Demoner"

Igår kväll var jag och Emelie och såg Änglar och Demoner, men jag måste säga att jag är lite besviken. När jag läste boken så kändes det verkligen som att det kunde bli en riktigt bra biofilm. De hade verkligen fångat de historiska miljöerna, men det kändes som att de hade klämt in på tok för mycket fakta på två timmar och tjugo minuter. Hade jag inte läst boken innan så tvivlar jag strakt på att jag hade hängt med i alla svängar. Dessutom så var bad-guyen mycker mer bad-looking i boken och den avlidna påven var verkligen camelergons riktige far!

Filmen får 2,5/5 av mig.





Kommentarer
Postat av: Js

Förväntar mig också att bli besviken när jag ser den, blev ganska besviken när jag såg DaVinci koden. Skall försöka att ha lägre förväntningar på den här så kanske den känns bättre.

Postat av: Matilda

Jag har fortfarande inte sett filmen, men boken var däremot en riktig höjdare! Tyvärr så har jag inte hårt så mycket bra om filmen, så förväntar mig inte så mycket .. :)

2009-05-19 @ 16:26:25
URL: http://lbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91