Cookies med cornflakes & choklad


I tisdags så bjöd jag på de här kakorna på jobbet och de visade sig vara väldigt uppskattade, kul! Jag har försökt göra cookies förut av lite olika varianter, men det är är nog så nära jag har kommit hur riktiga cookies ska smaka! Det blir ca 25 kakor på en sats, beroende lite på hur stora man vill ha dem, jag vill ha stooora! =)

Ingredienser:

2 dl  socker 
100 gram  smör 
1 dl  matolja 
1 msk  vaniljsocker 
1 tsk  bikarbonat
3,75 dl  vetemjöl 
2 msk  potatismjöl 
2 dl  cornflakes krossade
200 gram  mörk blockchoklad 
 

Gör så här:
Rör socker och smör pösigt och blanda i matoljan lite i taget. Rör ner resten av ingredienserna, och till sist blockchokladen, grovhackad. Gör runda bollar och lägg den på bakplåtspapper med hyffsat avstånd emellan (platta inte till bollarna, de flyter ut!). Grädda kakorna i 175 grader i 13-15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Trinidaz

Jävlar vad gott det där ser ut. Vill baka nu :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91