The low life has moved in..

Jag kan inte sova.. vilket inte är så konstigt då de spelar aphög musik med grymbas och hoppar upp och ner i lägenheten under mig! Tidigare så bodde det en halvdöv tant där, vilket passade mig perfekt! Hon störde inte mig och jag störde inte henne! Men nu, NU har det flyttat in nåt ungt slum med piercingar i ansiktet (den du pappa! ;o)! Att det är slum vet jag för att jag har tjuvlystnat på deras konversationer på balkongen (man är väl nyfiken *hehe*) och de är inte på en allt för hög nivå kan jag säga, inte ens i nykert tillstånd!

Jossan har varit här och kollat på film, men vid halv tio så var nivån nerifrån ungefär den samma som den på tven så jag gick ner och sa till. Killen (inte han som bor där) var rätt trevlig och lovade att sänka musiken. Men sen gled ljudnivån och studdsandet upp igen, vilket tyvärr var rätt väntat då det tenderar att bli så när man har fest (lite förståelse har man ju). Hur som helst så var jag nyss nere igen och sa till (kl 00:15) för nu vill jag banne mig sova och om de inte har gett sig av till stan ännu så vetti fasen om de kommer göra det. Klurade på att ringa Securitas, men lite schyst vill man ju vara och säga till först.

Killen (som bodde där) lovade att stänga av musiken. Så nu är det hyffsat låg musik där nerifrån, hoppas nu bara att det förblir så för annars ringer jag fan! När jag kom upp igen så öppnade jag balkongdörren för att höra om de sa nåt och japp, det gjorde de. En annan man två våningar under mig kom ut på balkongen och bad dem oxå att vara tysta och sluta hoppa, sen gick han in igen. De svarade att de inte alls hade hoppat (eller hur..). Sen babblade de vidare om att jag faktiskt hade haft fest förra helgen men att jag var iaf snygg. Hehe.. jag gissar på att de är max 20! Hur som helst.. Visst hade jag fest förra helgen, men jag satte upp en lapp och förvarnade om att det kunde bli "en förhöjd ljudnivå", plus att vi gick hemmifrån vid halv tolv! Hmm..

Nu ska jag försöka sova.. MED öronproppar!
Kommentarer
Postat av: Nazli

gud va jobbigt!!

Jag kan förstå det. Det e ngr konstiga killar som bor över mig och skiter ner hela huset!! =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91