BaByliss iCurl vs GA.MA cp1


Jag har varit lit sugen på att testa iCurl från BaByliss så för några dar sen titade jag förbi Åhlens City. Där har de vart ut n del av nyheterna som man kan prova på plats. Jag frågade personelen som stod där vad det var för skillnad på iCurl och en "vanlig" plattång från tex GA.MA och hon svarade att iCurl gav mer volym och större lockar.

Jag fick prova lite och jag måste säga att den gav exakt samma effekt som vilken plattång som helst bortsett från att värmeplattorna var av aluminium och håret gled inte igenom dem så bra. Med andra ord så kommer jag satsa på en GA.MA till slut iaf. Har vänner som äger denna och jag brukar tjuvlåna den lite när jag får tillfälle och håret blir verkligen jätteglansigt och fint. Jag beställde min plattång från
Baresso för 490 kr ink frakt. På Åhelns tror jag de minst tog 790 kr för samma tång.

Slutsatts, köp inte iCurl, jag förstår verkligen inte fördelarna med denna. Men jag måste erkänna att reklamen är väldigt bra och kan säker lura några som inte vet att det går hur bra som helst att locka håret med vilken platång som helst!
Kommentarer
Postat av: Nazli

sv: aa

Postat av: Pingla

Haha, vad skönt äntligen att ha hittat någon som testat den där och kan bekräfta mina misstankar. Jag kör vidare på min plattång i stället.

2009-06-27 @ 16:23:08
URL: http://www.pingla.dinstudio.se
Postat av: Charlotte

Beställde du ga.ma:s cp1? och var det smidigt att beställa från baresso? dem hade ju massa billiga hårvårdsprodukter också ju:D

2009-07-09 @ 14:32:34
Postat av: ....

Intressant blogg, kollade på bilder efter löshår i google och såg din blogg :D

2010-10-29 @ 14:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91