Senast sedda två filmer..



I helgen har jag sett filmerna ovan "Things we lost in the fire" samt "Låt den rätte komma in". 

"Things we lost in the fire" var en drama film som handlade om en kvinna (Halle Berry) och hennes två barn som försökte hantera mordet på pappan i familjen. Lite för mycket drama för mig och stundtals ganska seg . Men den var även ganska gripande och budskapet var bra. Jag gillar filmer som förmdelar något. Den får 2,5 av 5 möjliga av mig.

Igår såg vi "Låt den rätta komma in". Jag läste precis boken och som vanligt så kändes filmen väldigt förkortad och föenklad. I boken så hände massa coola övernaturliga grjer, men i filmen så hade man tonat ner allt jättemycket. Kändes som att de inte hade budget nog för några specialeffekter så därför hoppade de av de bra delarna. Filmen kändes väldigt lam och som att den var menad för barn. Den för 1 av 5 möjliga.
Kommentarer
Postat av: garner

Du påstår att LDRKI saknade budget för effekter? Är du helt ute och cyklar. Den innehåller över 70 effekter och du märkte dom inte? Gott betyg. Den har prisats i USA för att den just lyckats med det som många inte lyckas med: Dölja effekterna. Dom ska ju inte märkas. Filmen är ett mästerverk. Årets bästa alla kategorier och då räknar jag med även dom amerikanska. Och jag lovar dig att det är många I USA som håller med: http://www.incontention.com/?p=3883

2009-01-27 @ 22:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91