Omelett- Dagens frukost

Dagens frukost blev en omelett. Jag tycker det är gott, man står sig gott och väl fram till lunch och det tar faktiskt inte längre tid än att koka gröt! Dessutom så är det nyttigt!

Visste ni att Ägget är ett näringsrikt livsmedel, och innehåller alla essentiella näringsämnen med undantag för C-vitamin. Det ni! =)

I en omlett kan man i stort sett vad som helst.



Som grund brukar jag skaka ihop:
2 ägg
1½ msk turkisk yoghurt 10%
1 msk mjölk

Ett hett tips är att ha torkad basilika i, det är gott till allt! ;o) Idag slängde jag även i lite hackad Läckö korv. Stek i riktigt smör, det är godast! När omeletten nästan är klar lägger jag ost på ena halven och viker sen över den andra.

Bon Appétit!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91