Min Alla hjärtans dag!


På Alla hjärtans dag så fick jag besök av de här härliga töserna, Emelie, Emma och Åsa! På dan gick vi på stan å shoppade och på kvällen lagade vi jättegod mat (om jag får säga det själv..hihi), åt en massa godis, tittade på Melodifestivalen och film. Vi var alla eniga (nästan iaf) om att det var rätt två bidrag som gick vidare, vad är oddsen för det!?


Fläskfilé med klyftpotatis och sallad till varmrätt och massor av kladdkaka med grädde till efterrätt! *mums*

Ungefär så här slängde vi ihop varmrätten. Skölj (skala inte) potatisen, lägg den på en plåt, ringla över olivolja och krydda med salt, timjan och rosmarin. Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 40 minuter eller tills potatisen är härligt krispig. Potatisen blev nästan
Akropolis god, dvs så god att det slutade med att vi doppade den i sås och åt den separat. *hehe* 

Fläkfilen skar jag i tunna skivor och stekte snabbt i en het panna med smör så att den fick fin färg. Sen la jag över köttet i en gryta, hälde i en burk med färskost (tex creme bonjour, eller philadelphia MED smak, vi hade nån med vitlök, annars är "4 peppar" en riktigt hit oxå!", ca 2 dl grädde och lagom mycket vatten så det täcker köttet. Sen fick det puttra tills köttet blev mört, ca 40 minuter, då smakade jag av med salt och peppar och redde såsen med lite maizena.

Salladen och vinegretten stod Emma för och kladdkakan är gjort efter ett gammalt vanligt hederligt kladdkake recept! Nästan godast så tycker jag, utan en massa krusiduller =)
Kommentarer
Postat av: Johanna

Såg oerhört smarrigt ut :p Det med fläskfilén kommer jag nog prova :) Ha en bra kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91