Bilder från julmarknaden i Lübeck

I fredags hoppade jag och mamma på en bussresa ner till Lübeck. Vi var framme fram på kvällen och då begav vi oss in till stan för att kika på julmarknaderna, äta bratwurst och drick glüwein. Korven var god, glüwein not so much! *hehe* Men mysigt var det! På lördagen shoppade vi hela hela dan samt gick på olika julmarknader. Det är verkligen riktigt fint och stämningsfullt på julmarknaderna i Lübeck i och med alla historiska byggnader och julpynt! På söndagen gick bussen hem på morgonen och jag var hemma på kvällen. Hela resan var jättebra, verkligen! Men jag tror inte jag åker så långt igen för att gå på julmarknad, två dagar gick ju trots allt bara till att sitta på en buss.


läskig ängel i Mariakyrkan


Jag och mamma provar glüwein


Galet mycet folk inne i marsipanaffären Niederegger


Väldigt stämningsfullt med alla lampor och bodar av timmer


Mariakyrkan var mäktig




Inne på marknaden i "Heiligen Geist Hospital". Massor av vackert hantverk!


Lübeck by night


Vackra byggnader


Julmarknad


"Heiligen Geist Hospital"

Lübeck by day
Kommentarer
Postat av: Tb

Hej, hoppas du fortsätter att blogga det har varit lite dåligt med uppdateringarna under senaste tiden.

Julkram från östra Sverige!

2009-12-08 @ 13:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91