Jävla bussschaffis!

En haltimma efter att jag publicerat inlägget om snälla och bittra bussschauförer så stöter jag på den värsta av alla!!!

Kilver på bussen som vanligt med musik i öronen, sätter mig längst bak i bussen (va en sån där extra lång stombuss), hör någon säga något i högtalaren men tar ingen direkt notis om det, bussen står kvar och någon säger något i högtalaren igen, den här gången hört jag något om att stämpa så jag misstänker att det är riktat till mig efter som jag aldrig stämplar mitt månadskort efter som det är giltigt ändå. Hur som helst så plockar jag fram det och stämplar det. Då ser jag bussschaufören komma gåendes, bitter som fan säger han att jag måste stämpla kortet. Jag svarar att det faktiskt är giltigt ändå! En diskussion är igång, det slutar med att han går fram igen, kommer tillbaka och har med sig en broschyr om ordningsregler! Säger till honom att han kankse ska koncentrera sig på att köra bussen så folk slipper vänta! Han går tillbaka fram igen och vi kör...

Väl framme på slutstation så går jag fram till honnom för att lämna tillbaka broschyren som han så vänligt lånade mig. Klämmer till med "Du måste vara en väldigt olycklig människa som lägger så mycket energi på att skälla ut folk" Han svarar något i stil med "Det handlar inte om det, men du kom där med näsan i vädret och man måste faktiskt stämpla kortet" NÄSAN I VÄDRET! Va fan! Jag har aldrig näsan i vädret! Jag gick i min egen värld och lyssnade på musik! Sen när då blev det att ha näsan i vädret?! En ny diskussion uppstår. Den slutar med att jag går därifrån.

Stackars människa, han kan inte ha ett kul liv när han lägger så mycket  energi på en sån futtig incident! Och inte fan kommer Västtrafik att tacka honom för att han är otrevlig mot sina resenärer!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91