75% of the population just don't get it!

Något som har varit på allas läppar samt även endels kroppar i sommar är playsuits. Jag tycker att detta kan vara jättefint på vissa som passar i det, som tex på Therez (vars blogg jag läser varje dag) Däremot så tycker jag verkligen att man ska avstå från trender som verkligen inte klär en och inte tillför utseendet något positivt. Men jag måste erkänna att det kan vara lätt att glömma det där sista ibland och då slinka dit och köpa den där trasan som är sååå inne just nu.

Självklart så klär jag absolut inte upp mig enbart för mäns skull, men faktum är att jag tror att många konstiga trender ser i killar ögon helt vansinniga ut. Sen om just den där trenden inte klär dig så blir det ju bara ännu mer fel. Så mitt tips är att strunta helt i alla trender som inte passar dig och din kroppsform, och satsa på de som verkligen gör det och lyfter ditt utseende. För face it 75% av befolkningen har förmodligen ändå ingen koll på att du är superinne i din illasittande playsuit...

Exempel nedan:

Första playsuiten där höfterna är markerade får mig verkligen att se ut som en säck potatis efterom jag har breda höfter och smal midja. Detta plagg tar därför definitivt inte fram det bästa hos mig. Den blomiga playsuiten skulle nog förmodligen göra sig bättre där den framhöver de bra sakerna hos mig, midja och axlar. Plaggen kommer från Topshop.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91