Livet i Kina- Söndag (del 1)

Godmorgon där hemma! Själv så har jag varit uppe i ett antal timmar, käkat en gudomlig omelett till frukost och kört ett hårt pass på gymmet! Känns bra och träningsvärken i benen börjar släppa lite. Kvällen igår blev förvånansvärt lugn, kan kanske ha något att göra med att det blev en ganska hård fredag för endel *hehe* Käkade spare ribs på hotellet igår, helt oki, men magen gillade de nog inte riktigt om ni förstår vad jag menar.. avundas inte den städerska som städade min toa imorse.. luktade inte hallon om man säger så *asg* Ska duscha av mig lite nu och sen gå en runda på stan, fixa lite manikyr etc.=) Hoppas ni har det bra där hemma! Har ni fint väder eller har hösten kommit?


Markand i Chongqing. Här ligger hönerna och väntar på att bli upptjoppade rak framför ögonen på alla, hyfsat vidrigt! Fanns även små söta kaniner i burar *snyfft*


Grönsaksmarkand. Inte lika vidrigt!


Köttmarknad. 30 grader vamt och luktade dött! *blääääää*


Liten kattunge som satt bunden på golvet bland köttslamsorna. Såg väldigt hjälplös ut!


Gata nån stans istan..


Välbehövlig fikapaus på ett fräsch och luftkonditionerat Starbucks! Latté med jordgubbs scones! *jummy*


Vårat hotell... nää, skoja bara! Ett av de sämre bostadshusen. Stackars människor som tvingas bo så!

Måste kila nu.. lägger upp mer bilder när jag kommer tillbaka! Puss å kram!
Kommentarer
Postat av: My

Kina är ett väldigt djurplågeri-land! Jag förstår inte hur människor tänker där! Hemskt, jag hade aldrig klarat av att se det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91