Godaste pizzan ever! (LCHF)


Ikväll gjorde den godaste pizzan jag någonsin gjort.. å nej jag överdriver inte! Dessutom så var den LCHF och det gör ju inte saken sämre! Till en pizza som räcker till en hungrig eller två mindre hungriga personer behöver du det på bilden ovan till höger dvs, finstrimlad zucchini, hackad skinka, tunt skivad ölkorv med chilismak, fint hackade jalapenjos, stekta färska champinjoner, min hemmagjorda pizzasås (tomatpuré funkar det med), gratängost och chevreost! (den sista ingrediensen är den viktigaste!)

Så här gör du pizzabotten utan kolhydrater: Vispa ett ägg med lite salt så det blir fluffigt. Häll i 1 msk olja, ½ msk grädde, 2 msk vatten, ½ krm bakpulver, vitlökspulver, basilika och knappt 1½ msk fiberhusk. Blanda väl och låt svälla i 10 minuter. Sätt ugnen på 225 grader (varmluft) bred ut smeten på bakplåtspapper till en rundel. För att få den tunn så plattade jag ut den det sista med torra fingrar. Grädda i 10 minuter eller tills bottnen får en fin färg. Tag ut och lägg på allt gott! Krydda med lite cayennepeppar och pizzakrydda! Voalla, godaste pizzan ever!

Ps. Om du inte bryr dig om om du får dig kolhydrater så kan du naturligtvis göra vanlig pizzabotten, det är pålägget som är det viktiga! ;o)
Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej!



Imponerande skapelse. Jag testade ikväll att tillverka själva brödet i hopp om att ha det till matbröd, blev helt ok! Dock så undrar jag hur du kan få det till en pizza med de ingredienserna du har listat? Jag använde dubbel mängd och tyckte det blev nog så lite för ens 1 pizza, kanske jag är stor i maten? ;) Har du något tips hur man ska få ut den bra på bakplåtspappret? Blir aningen kladdigt =) Mvh Jonas

2009-02-18 @ 20:07:49
Postat av: Zombie

Bästa receptet på LCHF-pizzabotten någonsin! Den ska du ha en stor eloge för!

Jag brukar kavla ut smeten på ett bakplåtspapper, med ett annat bakplåtspapper över. :D

Brukar även dubbla receptet så att man kan göra i en långpanna så har man lunchlåda också.

2010-01-06 @ 18:26:50
Postat av: Mia

Bästa Lchf pizzan jag ätit!! TACK!

2011-03-11 @ 17:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91