Skaffa ALDRIG TRE mobilt bredband!

Det har inte varit annat än strul sedan jag skaffade det! För det första så är det olidligt långsamt trots att jag bor i Göteborg. Jag har väl en nedladdning på en si sådär 0,3 Mbit/sek trots att de lovar upp till 7,2 Mbit/sek. Jag vet inte hur många gånger jag ringt deras kundservice då ett gäng hemsidor inte gått att ladda upp. Då har de skyllt på systemuppdatering, men att detta snart ska vara åtgärdat. 2 år kallar inte jag snart!


Igår när jag skulle loggon in mig på nätet så fungerar inte programvaran över huvud taget. Efter att ha stått 20 minuter i kö så kommer jag äntligen fram till kundcenter. Följande konversation utspelar sig (och ja, jag var lite lätt irriterad):


TRE: Du måste ladda ner en ny mjukvara.
Jag: Det blir ju lite svårt med tanke på att jag inte kommer in på nätet över huvudtaget...
TRE: Har du inte tillgång till någon annan internetuppkoppling?
Jag: Nej, vem brukar ha flera internetuppkopplingar i en och samma lägenhet?
TRE: Mmm.. då får du ta med dig modemet och gå till en TRE-affär så får de uppgradera programvaran åt dig.
Jag: Du tycker inte att det är lite mycket att kräva av en betalande kund?
TRE: Jo, men man kan ju hålla lite koll på vår hemsida för att se när nya utgåvor släpps..
Jag: Hade det inte då varit lämpligt om man fick någon form av information när en ny utgåva finns tillgänglig?
TRE: Ja kanske det, men nu är det inte så. Du får gå till in till en affär..
Jag: Jaha.. tack då!


Stackars de som jobbar på tre säger jag bara! De måste få många mindre trevliga samtal som mitt! Hon ska iaf ha cred för att hon var trevlig, även fast jag inte var lika go och glad!

Ska ta mig till en TRE-affär idag! Nu kanske ni undrar "Varför säger hon inte bara upp skiten då?" Och jo det ska jag berätta för er. Det är omöjligt när man har en bindningstid på två år! Tack gode gud för att den går ut om en månad! Synd bara att detta strulet inte kunde väntat till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91