Sega rutor med bär (recept)


I förrgår så bakade jag lite till mitt kafferep som jag ska ha på lördag. Jag råkade nalla lite av kanterna och den var inte dum alls.. ;o) Här kommer receptet.

Ingredienser:
200 g smör
6 dl socker
4 ägg
6 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

2-3 dl vinbär och flagad mandel till garnering


Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull. Rör i sockret, sedan äggen och därefter resten av ingredienserna. Slå upp smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna. Strö över vinbär och flagad mandel. Grädda i knappt 30 minuter. Skär i kvadrater när kakan kallnat något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91