Ögonfransförlängning- Så gick det sen!

För nästan två månader sen så förlängde jag ögonfransarna. De höll sig fina i cirka 6 veckor, men då ska jag tillägga att jag tog väl hand om dem. Jag hade nästan aldrig mascara på dem och behövde sällan därför gnugga dem för att ta bort den. Sen vill jag tillägga att jag spenderade cirka två av de här veckorna på en sandstrand med mycket sol och bad och trots detta så måste jag säga att de klarade sig fin fint!

Översta bilden är innan jag gjorde förlängningen, de tre i mitten är efter och de två nedersta är när dag när i princip alla fransarna ramlat bort. Ramlat bort ja.. tanken är ju att de ska ramla bort i takt med att man ömsar de egna fransarna, MEN det känns som att påfrestningen på de gena fransarna blir mycket större med påklistrade fransar så att de ramlar bort snabbare! Vilket resulterar i att mina fransar för tillfället är väldigt korta. På bilen har jag satt dit små vippor med lösgonfransar från Depend! För att en franförlängning ska fungra riktigt bra så tror jag att man antingen måste fylla på med jämna mellanrum (och inte sluta som jag gjort) eller ha egna fransar som är kraftigare än vad mian är.

Jag trodde att detta skulle bli rena katastrofen när mina fransar blev så korta, men fransarna från Depend sitter som järnet och jag har inte tagit bort dem och bytt på säkert två veckor. Med andra ord så känns det inte som att det kommer att bli en så jättejobbig period tills mina egna blivit normallånga igen! Sen kan jag tillägga att jag inte tar någon mascara på ovanfransarna.

Plus med förlängningen:
- Jäkligt snyygt!!!
- Praktiskt när man solar och badar och inte orkar sminka sig.
- Går att sova med hur bra som helst utan att de stör.
- Satt kvar och var snygga i ca 6 veckor.
- Man slipper ta mascara (dock så måste man ändå ta där ner om man har ljusa fransar för dessa kan man inte förlänga)


Minus med förlängningen:
- De tuffsar till sig ganska lätt och lägger sig på sne (kan återigen bero på att mina egna fransar är tunna)
- Jobbigt när man får saltvatten i ögonen för man kan inte gnugga som vanligt eftersom fransarna är välditgt stela (jag har fransar av plast)
- Sliter mycket på de egna fransarna.


Slutsats:
Grymt skönt om man är på semester och inte orkar sminka sig! Om jag hade fyllt på mina fransar som man "ska" så hade det säkert funkat fin fint och sett toppen ut nu också! Mindre bra när de börjar lossna, men helt klart värt de sex veckorna utan mascara! Och till sist, Depends små vippor rocks och har räddat mig! =)


Så där jag.. där fick ni en recension som heter duga! =)

Kommentarer
Postat av: I Z Z A H ~ S V A R A R

det vart jätte fint =)



DU HAR VÄL INTE MISSAT ATT NI KAN VINNA EN SKIT SNYGG TRENCHCOAT TILL ETT VÄRDE AV 659KR HOS MIG !?

http://izzah.blogg.se/2009/september/utkast-nu-kor.html

2009-09-04 @ 14:09:05
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Postat av: Kurdsson

De blev jävligt snyggt! =)

2009-09-04 @ 21:06:00
URL: http://kurdssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91