Himmelskt god och enkel vaniljfudge!


Igår så provade jag ett nytt recept på julgodis och det visade sig bli lite för gott. Och med "lite för gott" så menar jag att jag nog får ta med godiset till Joel om jag ska lyckas hålla tassarna borta och inte äta upp det förrän glöggfesten.

Ingredienser:
4 dl socker
3 dl grädde
½ tsk salt
2 tsk vaniljsocker
1 tsk kakao
 

Gör så här: Koka socker, grädde och salt tills det klarar kulprovet. Ta av från värmen och vispa mycket kraftigt med elvisp i 1- 2 minuter tills smeten blir tjockare. Blanda i vaniljsocker och kakao. Häll upp på bakplåtspapper och låt stelna att sedan och skära sedan i lagom stora rutor.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Men åå vad sugen jag blev på fudge nu! smaskigt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91