Ny fräsch hall!


Idag så har jag fått hjälp av mamma och pappa med att tapetsera hallen samt med att byta vägguttag och strömbrytare. Jag blev riktigt nöjd med resultatet, den känns mycket fräschare och ljusare än innan! I veckan så målade jag även tavellisterna vita som tidigare var i ek. Guldspegeln köpte jag på Chili när jag flyttade in i lägenheten och de små guldramara är köpta på Överskottsbolaget.


Före och efter. Visst blev det ljusare och trevligare?!


Före och efter. Vet inte om det syns så bra, men tidigare så hade de tapetserat över listerna i hörnen vilket gjorde att tapeterna bubblade sig fult. I veckan så rev jag bort tapeten, spacklade och målade listerna vita. Så när vi nu tapetserade så lämnade vi dem synliga. Vi har även bytt strömbrytaren till en från detta seklet =)


Före och efter. Tidigare så var det hål under uttaget för telefonen eftersom de försökt dra kablen till köket. Vi valde att sätta dit ett lock och tapetsera över det helt. Jag har ingen hemtelefon och skulle nästa ägare vilja ha en så är det ju bara att sätta dit en dosa, alla sladdar finns kvar bakom. Eluttaget är även bytt till ett nytt fräscht!

Nu känns det faktiskt som att lägenheten är så gott som klar. Visst badrummet skulle väl kanske kunna fräschas upp lite, men jag tycker faktiskt att det är helt ok och har ingen lust att lägga hundra papp på en helrenonovering.

Jag tycker det är roligt att vi människor är så olika. Vissa bryr sig inte alls om det estetiska i hur de bor och trivs aldeles utmärkt med det. Själv så tycker jag det är riktigt roligt med inredning och trivs bäst när mitt hem känns hemtrevligt, personligt och fint! Men det är väl en himla tur att vi alla har olika intressen och tankar, tänk vad tråkigt det skulle vara annars!
Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker det blev super frescht!! ;)

Kram

Postat av: Anni

Rött är visserligen riktigt snyggt i hallar, men shit vilka fina tapeter du valt! Jättesnygga!



Vad heter de och varifrån kommer de? Pris? Kan väldigt mycket tänka mig sådana tapeter i sovrummet.

2009-03-22 @ 20:26:29
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Emily

Gud vilken förbättring! Blev verkligen jättefräscht. Roligt att vi ska bli fastrar! :) Kram på dig!

2009-03-22 @ 21:16:10
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

fint d blev =)

2009-03-23 @ 19:42:35
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vinn makeup till ett värde av ca 800 kr i min blogg! :)

2009-03-23 @ 22:19:07
URL: http://metrobloggen.se/sandraasp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91