Gejersk kaka


Efter onsdagens våffelfika så var det massor av grädde kvar på jobbet så jag tänkt att jag skulle ta med en kaka till jobbet idag för att matcha den =) Den blev den här, ett gammalt hederligt recept som jag fått av mamma. Kakan smakar ungefär som kladdkaka fast utan choklad och lite mindre kladdig, väldigt god med andra ord..hehe!

Ingredienser:
2 ägg
75 gram smält smör
3 dl socker
2½ dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
flagad mandel att strö över

Gör så här: Blanda ägg och socker. Rör i de övriga ingredienserna. Häll över i en bröad form med löstagbar kant. Strö över mandeln. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 25 minuter. Serveras med vispad grädde.
Kommentarer
Postat av: Fia

Ser riktigt mumsig ut =)

Postat av: Elina

Hejhej, jag heter Elina & jag har fotograferat ett tag nu.

Nyss ladda jag upp några nya fotografier, som du jättegärna får ta en titt på.

Du får gärna skriva ner vad du tycker också.

I min blogg skriver jag om allt möjligt, allt som faller mig in.

Ta en titt!



Förövrigt tycker jag att din blogg är fin.

Kramar.

2009-03-27 @ 18:39:16
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91