Ett ruggigt positivt inlägg...



.. känsliga läsare varnas! =) Jag är så glad att jag är så glad! Ibland så infinner sig den där känslan att man känner sig helt tillfreds med allt, det händer inte varje dag, men idag är en sån dag. Jag är så glad att jag har vänner och familj som jag älskar och som jag vet känner det samma för mig. Även fast de flesta inte bor i samma stad som mig så känner jag mig ändå aldrig ensam för jag vet att de finns där för mig. Jag är glad för att jag känner mig trygg i mig själv, att jag kan ha roligt ensam (och du syftar jag inte på något sexuellt *hehe*) och att jag  inte är beroende av att någon annan ska göra mig lycklig. Jag är stolt över att vara singel och stark och jag tänker inte ge mig in i något förhållande som känns halvdant utan vänta tills det känns helt rätt.

Den är konstig den där känslan av euforiska lycka för den kan infinna sig trots att alla parmatertar i livet kanske inte är precis så som man skulle önska att de vore.  För visst kunde jag haft ett roligare jobb, men jag har iaf ett jobb och arbetskamrater som jag trivs med. Jag kunde haft fler vänner i Göteborg, men de vänner jag har är världens bästa och jag vet att de alltid kommer att finnas där. Det betyder så mycket mer för mig än att ha hundra ytliga vänner som inte känner en på djupet. Jag kunde legat på en strand och sippat på en svalkande drink, nu gör jag inte det, men vetskapen om att jag kunde gjort det om jag bara velat räcker för mig. Dessutom så har jag en massa roliga och mysiga småsaker inplanerade de kommande helgerna att se fram emot!

Nu ska jag sluta att svammla och baka bröd istället!

Ps. Min lilla kokbokssamlig i köket blev inte så pjåkig om jag får säga det själv.. ;) Egentligen så tycker jag att det finaste är om man kan ställa upp böcker på tavellister ihop med tavlor och annat trevligt, men har man inte den möjligheten så får man göra det bästa av situationen!
Kommentarer
Postat av: Tobbe

Good for you!!!

2009-03-01 @ 14:36:58
Postat av: Linda

Tobbe: :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91