Varför måste man alltid klacka om skor?!

Har varit och hämtat ett gäng skor idag som jag lämnat in hos skomakaren för lagning. Varför håller alltid sulorna och klackarna så kort tid nu för tiden?

Tycker det är väldigt konstigt att när man köper ett par skor av bättre kvalite så säger de till en att i princip klacka om dem direkt. Säger inte konsumentköpslagen att alla varor ska hålla i minst två år? Varför har klackarna fått dispens?

Jag tror knappast att det är en omöjlighet att tillverka ett par klackar som håller, visst det är säkert dyrare, men jag skulle gladeligen betala femtio spänn extra för att slippa springa till skomakaren stup i kvarten!

Klädsel idag: Byxerna från Only som jag köpte i helgen (byxbenet har vridit sig så att sömen typ hamnar på framsidan av benet längt ner istället för på sidan, kan man reklamera för sånt???), aprikos topp från Gina, lackpumos från Vagabond, halsband från Åhelns, armband och ring från Miss Dee.
Kommentarer
Postat av: Amanda

Fint hår du har! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91