Fortsatta aventyr Mexico City =)

Igar akte vi till en ranch i La Marquesa uppe i bergen i Mexico City. Hit aker mexikanska familjer over dagen for att rida, leka, ata och dricka. Jag var sugen pa att rida, men da kom tyvarr regnet och askan.. =(




Efter ranchen akte vi hem och bytte om, sen akte vi till Tyron dar vi var ett gang som drinkade lite. Efter det begav vi oss till en club som hette Grand Hotel, stallet var gigantiskt stor, valdigt vackert och bestod av en massa divaner med tillhorande drink bord. Sakerheten pa clubarna ar verkligen hog, alla killar som slapps in visiteras och tjejernas handvaskor kollas. Tydligen sa ar det valdigt vanligt (om man inte ar fattig) att man gar ut ett gang och koper ett drinkbord. Enda nackdelen jag har markt med detta ar att folk inte intergrerar mellan borden alls, med andra ord, inte mycket mingel potential! *hehe* Vid fyra-fem-tiden sa var vi trotta i fotterna (och i huvudena) sa vi akte hemat. Nar vi stannade for att tanka sa gick inte bilen igang igen for batteriet var slut (skumt!) Men efter nan timme sa loste det sig. I sang var vi inte foran halv sju pa morgonen. Klockan elva idag vackte Peppes mamma oss for vi skulle pa ett fodelsedagskalas pa en ranch/sommarhus uppe i bergen i Mexico City. Da var vi liiite slitna, men det var latt vart besvaret, en riktigt upplevelse!


Har kokar de tacokott, dvs en hel gris! Kottet kokas med kryddor och mjolk och var valdigt mort och gott!


Jag hittade en rolig sombrero.. =)


Helene


Friterad banan med chilisas.. allt serveras med chilisas!


Huset dar festen holls.


Jag och Helene


Taco tillbehor, ris med gronsaker, en rod och en gron chilisas och bonrora gjord pa bonor, ost och sa klart chili, mycket god!


Tacos!


Nenis, Pepe och hans mamma


Efter maten sa kom ett band och overraskade fodelsedagsbarnet! De spelade traditionell mexikans musik, hur scharmigt som helst! Man kan lugt saga att mexikanska fester ar valdigt mycket mer avslappnade och opretantiosa an svenska!

Som blond svensk pa 1,84 sa fick man en hel del uppmarksamhet, men alla var verkligen jattesnalla! Lite trakigt bara att man knappt kan ett ord spanska och de flesta aldre inte kan nagon engelska alls. Helene och Pepe far agera tolk at mig.

Bandet var helskont och de bjod verkligen pa sig sjalva!


Nenis och Pepe dansar..


Jag blev upptvingad pa "dansgolvet".. Nar alla skriker "JA JA JA" sa ar det liiiite svart att saga nej *hehe*


Familjen som ager sommarhuset jobbar bla med att foda upp tuppar till "tupp-fighting" Det vill saga att man satter knivar pa deras fotter och sen far de slas mot varandra tva och tva tills en av dem dor, grymt! =( Denna "sport" ar tydligen jattestor och ibland satsar man miljoner pa en enda tupp! Helt galet!


Ratt statlig..


Sen kom en hast.. Jag fick rida om jag ville, men preciiis da kom regnet igen.. det ar nog inte meningen att jag ska rida i Mexico! *hehe* Vacker va den iaf med all utsmyckning!


Pa vagen till och fran ranchen sa hade vi grym utsikt over Mexico City. Staden ar verkligen sjuuukt stor! Den fortsatter bortom horisonten!


Att det skulle finnas kakstader i Mexico City det visste man, men inte att de skulle vara sa manga! Dessutom sa trodde jag att husen skulle vara av plat, men de ar gjorda av betong.

Mina forsta tva dagar har verkligen varit handelserika och sa har langt sa kan jag bara saga att jag alskar Mexico och folket! Om en timma sa tar jag och Helene nattbussen till Acapulco! Dar blir det sol och bad for hela slanten! Ska aven bli skont att sova lite mer an fem timmar per dygn, nagot som jag inte gjort sedan natten mellan tisdag och onsdag *hehe* Take care!
Kommentarer
Postat av: Tb

Vad underbart du verkar ha det! Lite avundsjuk är man ju :-/

Jätteskoj att du lägger ut så många bilder, ha det fortsatt bra!

2009-07-13 @ 21:22:24
Postat av: Simone

Nej men guud så underbart vackert det är där, jag är sjukt avis alltså! :) Haha, snygg du var i sådan va hetere.. stor hatt ;) Du ser väldigt pigg och glad ut, kan tänka mig att en resa lättar upp! Hoppas ni har det riktigt härligt! :)

Postat av: Linda

TB: Ja livet leker! =) Lagger ut mer bilder sa fort jag far tillgang till en dator som tillater det.. =)



Simone: Haha.. tack.. man maste ju ta seden dit man kommer hihi

2009-07-14 @ 20:01:29
URL: http://trueblonde.blogg.se/
Postat av: simone

Sv: Jomen precis, det är ingen lätt känsla alltså, man måste bara lära sig hantera den, typ lägga sig ner och gråta i 30 min om det hjälper, sedan blir man back on track ;)

2009-08-10 @ 13:24:46
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91