Enkel rabarberpaj!

Igår kväll gjorde jag en rabarberpaj, vilket är en av mina absouluta favorit pajer! Syrligt och sött på samma gång, me like!


Ingredienser:
Pajdeg:
4 dl vetemjöl
1 dl havregryn
2 msk socker
150 g margarin eller smör
2-3 msk vatten


Fyllning:
ca 500 g rabarber (ca 1 liter skuren)
1-1½ dl socker 
2 msk potatismjöl

Gör så här: Finfördela margarinet i mjölet och sockret och tillsätt sedan vattnet och arbeta till en deg. Dela degen i hälften och tillsätt havregrynen till den ena halvan och fördela så det blir en grynig deg. Skala och hacka rabarbern i mindre bitar, lägg över i en bunke och tillsätt socker och potatismjöl och blanda väl. Kvala ut degen utan havregryn till en rundel och täck en pajform med denna. Lägg i rabarbern och smula havregrynsdegen över. Grädda i 225 grader i ca 25 minuter eller tills pajen fått en fin färg och rabarbern känns mjuk. Servera med vaniljsås!

Kommentarer
Postat av: Marie

SV: Jag också! Jag älskar choklad. Din paj såg inte dum ut den heller :)

Postat av: Alessandra

Jag har äntligen köpt gymkort nu! Så i morgon ska jag ta tag i mig själv och börja träna igen!

Lycka till du med och hoppas du hittar motivationen igen! :)

2009-07-06 @ 14:58:19
URL: http://alessandra.se
Postat av: Zandra

Sv: Visst är dem.



Vad gott med rabarberpaj det var verkligen längesedan jag åt.

2009-07-06 @ 16:13:10
URL: http://znest.blogg.se/
Postat av: Jossan

å så himla gott :) blev påmind nu att jag har en halv rabarberpaj kvar i kylen som min granne kom ned med igår :) ha en toppendag! kram

2009-07-07 @ 12:12:18
URL: http://littlepinksecrets.blogg.se/
Postat av: Indra

Hej hej! Ja, jag kan absolut rekommendera den där blonderingen. Jag har fått mitt hår fixat ett antal gånger på salong efter rena katastrofblekningarna där håret blivit helt gulorange, så jag är tokglad att jag har hittat den här. :-D



Härliga foton från din islandshästtur btw. :-) Det är så himla kul att rida islänningar.



Ha en fin dag!

Mvh//Indra

2009-07-07 @ 12:14:17
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: LinaBina

Tack! Din blogg har nu gjort mig sugen på att baka och ännu mer shopping :)

2009-07-07 @ 13:35:07
URL: http://linabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91