Världens bästa "Australia"!



Igår kväll var jag och Emelie och såg filmen "Australia". Det va så jäkla mysigt att göra en sån grej på en söndag, istället för att sitta hemma med söndagasånget! Filmen var helt fantastisk!!! En riktigt storslagen biofilm med vyer som gav mig (och Emelie) gåshud! Dessutom så fick den mig att längta tillbaka till Australien något grymt! Vet inte hur man ska kategorisera filmen, den var som en blanding mellan dram och action. Jag rekomenderar verkligen alla att se denna film!


En sak som störde mig var tjejen som satt brevid mig (inte Emelie alltså). Filmen utspelade sig som ni kanske vet i början/mitten av 1900-talet. Ett stort inslag av filmen var motsättningarna mellan de vita och aboriginerna. Varje gång som en gammal halvnaken aboriginerna insmord i vit färg dök upp på filmduken och utförde en ritual så fnissade hon nedlåtande. Så jäkla dålig stil! Jag ser inget som helst komiskt med detta. Vad som utspelade sig var en inblick i deras kultur och är definitivt inget som jag skulle skratta åt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Alla pratar om den filmen och att den är så bra. De man sett på reklamen verkar de inte riktigt vara min typ av film, men man kanske borde se den. =)

Postat av: Ida

Åh, måste nog se den. Alla hyllar! Så himla mysigt med bio också :)

Ha en fin dag!

2009-01-13 @ 10:01:21
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Mirella Nicastro

Åhh, vill se!!!



Sv; Tack så mycket :-)

2009-01-13 @ 10:57:05
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: Piratmamman

Å jag vill också se den!

2009-01-14 @ 17:15:53
URL: http://annasminipirater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91