Ge mig en vackrare värld



När jag åkte från jobbet idag så blåste det och regnet vräkte ner. Framför mig i bussen sitter det en sunkigt klädd man och sover. När bussen stannar kliver en kvinna på och gapar och skriker för att man inte kan köpa styck-biljetter. Sätter in headsetet i öronen för att slippa lyssna, men ljudet letar sig igenom ändå. Nästan framme vid slutstation så kliver en 200 kilos man på och sätter sig där den sunkiga mannen tidigare suttit framför mig. Han tar upp två säten och jag är rädd att det ska rasa ner på mina fötter. I kassakön framför mig står två kunder, det tar 20 minuter och ett barn skriker hejlöst. Ett annat barn kastar ner hårband på golvet eftersom mamman envisas med att hålla denna på disken när hon ska betala. I väntan på nästa kommunikationsmedel kommer en alkoliserad kvinna och skriker "Jävla fitt dörr, varför öppnar den sig inte?" Hon försökte gå ut där det är ämnat att man ska gå in. Äntligen hemma!

Ibland så önskar jag att livet vore lite vackrare, att jag slapp vara i närheten av människor som sprider negativ energi. Ibland så önskar jag mig något mer...
Kommentarer
Postat av: Tb

Livet är verkligen både buu och bää, vissa dagar är bara att glömma medan vissa kommer man ihåg för evigt. Hav tröst! :-)

2009-01-20 @ 22:00:40
Postat av: Anna

Låter inte som en allt för rolig dag=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91