En salig blanding! ;o)

Fy farao vad jag är frusen! Fick för mig att jag skulle gå en riktigt långpromenad i Skatås (Delsjöområdet). Inget fel med idén i sig, men ett par långkallsonger eller två och en mössa hade defenitivt varit på sin plats! Men hur i hela friden skulle jag kunna veta att teperaturen skulle sjunka från +1 till -7! Missade ju som sagt mössan. Är det bara jag som ser lite suddigt om man blir kall om pannan i kombination med att man går snabbt som attan? Förmodligen.. *hiih*

Vackra Delsjön på hösten. Det var en hel del folk som åkte skridskor. Såg riktigt mysigt ut! *avis* Jag vill oxå åka skridskor på en sjö och fika varm oboy och prickekorv mackor!

Nåja.. Nu sitter jag iaf här med datorn i knät, ett stort glas med Willys Masala Chai och värmefläkten ståendes ungefär en meter ifrån mig. Jag älskar Chai te (indiskt te), det smakar så där fylligt och juligt kryddigt! Godast blir det om man blandar 2/3 vatten med 1/3 mjölk och kokar upp detta. Sen slänger man i påsen och låter det dra i några minuter. Sist strör man över fusksocker och häller i lite kallt vatten så att man slipper vänta 20 minuter innan man kan dricka det!

Willys Masala Chai och fusksocker från Hermesetas (vilket jäkla namn föresten..!)

I förrgår när mina föräldrar var här och hälsade på så fick jag äntligen tummen ur och målade min fondvägg med ytterligare ett lager brun färg. Så nu lyser det inte igenom längre! :o)

Nymålad fondvägg i en numera jämn brun färg!

Om cirka två veckor så kommer min far hit och ska göra om mitt kök. Det blir inte en helrenovering utan en uppfräsching. Jag tror inte att jag skulle få igen pengarna som jag skulle komma att behöva lägga ner på ett helt nytt kök då jag en dag säljer lägenheten. Dessutom så är det inte så sunkigt nu, men det behöver fixas lite. Klickade precis hem en sån här fläkt. Det va inte lätt att hitta en som bara är 50 cm i diamter. Ja jag vet, sjuuukt intressant! ;o)

Fläktkåpa från Gorenje

Jag han faktiskt med en mycket liten sväng på stan idag oxå. Eller ja, jag skulle byta spårvagn istan och istället för att stå ute och frysa när jag väntade så smet jag in på Lindex. Jag kom ut med en kjol..igen! Ytterligare en till min växande samling!

Kjol från Lindex, 99 kr

Såg att de börjat sälja semlor.. REDAN!!! Herregud nästa år börjar de väl innan jul! Nu när jag tänker närmare på det så är det kanske inte en så dum idé trots allt ... Då kunde de göra sånna här mini-saffrans-semlor som jag gjorde förra året. Saffran och madelmassa är en fin fin kombination om jag får säga det själv! :o)

Saffrans semlor

Sist men inte minst så vill jag tipsa om en jättegod dessert "
Blodapelsincarpaccio med nutellaglass och vit choklad" från Leilas Jul. Supergod och fräsch, inte alls så där mäktig som vissa desserter kan vara! Jag gjorde den när jag var hemma i jul och vi hade lite släkt på besök och kommentaren "det var nog den godast efterrätten som jag ätit" tycker jag stämmer ganska bra. Tyvärr så kan jag inte ta åt mig äran för smak kombinationen.. men Go Leila! :o)

Blodapelsincarpaccio med nutellaglass och vit choklad

Hoppas ni får en mysig kväll!
Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Jasså=) Ja de var kallt ute. Lite snö kom de igår här i småland...Japp de är en skräckfilm=)

Postat av: SteffMan

Hamnade på din blogg av en slump! Läste lite och blev intresserad. Visst är det fint vid Delsjöarna?

Jag bor inte så långt därifrån och är ofta där och tränar. God fortsättning på det nya året...

2009-01-04 @ 18:43:42
URL: http://steffman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91