Frukost muffins (LCHF)


Perfekta att slänga i sig på morgonen eller ta med sig om man råkar ha lite ont om tid!

Ingredienser till sex stycken:
5 ägg
½ dl grädde
50 gram avrunnen keso
100 riven ost
1½ msk krossade linfrön
3 hackade skivor soltorkade tomater
100 gram korv hackad i små bitar (jag tog ölkorv med chilismak)
hackad persilja
salt och peppar
Om jag hade haft det hemma så hade jag även slängt i lite hackade oliver och fetaost oxå!

Gör så här: Blanda allt. Dela upp smeten i fyra pappformar som du ställt på en muffinsplåt. Grädda i ugnen på 175 grader i 20 minuter. Hög värmen till 225 grader och tag ut när muffinsen fått en fin färg. Kan ätas kalla som varma och går även att frysa!
Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

vad gott :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91