En perfekt dag!

Bild: Café kringlan

Så där ja, då var man hemma då, sju timmar efter att man lämnade bostaden i förmiddags! Efter städningen imorse så drog jag på mig ytterkläderna och tog en promenad in till stan. Solen värmde min rygg och fåglarna kvittrade så det blev en riktigt skön promenad! Det kändes verkligen som att våren var här! Enligt metrologerna så är det väl inte riktigt så väl, men det struntar jag i, det är känslan som räknas! =) Jag skulle kunna traska runt i timmar när det är så härligt väder som det var idag, jag älskar att vara ute då!

Jag var ju ute efter bokstöd och det var inte det lättaste att hitta! De hade coola på Lagerhaus, men de var lite för klumpiga för ändamålet. Tillslut så hittade jag helt enkla vita på Åhlens. Till lunch blev det sushi på
Supersushi. Jag har hört massa bra om det stället, men jag kan inte påstå att jag blev överväldigad. Det va helt ok, men inte mer än så. Än så länge så slår inget Eriksbergs sushi! Jag längtar till sommaren då man kan ta en av båtarna dit, köpa sushi och sätta sig på kajen och spana ut över vattnet!

Efter lunchen så blev ytterligare lite shopping och sen begav jag mig till Haga där jag satte mig på mitt favoritcafé med en kopp chai te och biscotti. Att komma in i Café Konditori Kringlan känns verkligen som att komma hem till någon, det är långt ifrån flashigt, inredningen består av omaka stolar och bord, men det bästa av allt är bakverken som är supergoda och verkligen känns rustika och hembakade! När jag fikade så passade jag på att bläddra igenom kokboken jag köpte, Snabb Sund Mat som är skriven av grabbarna i Svenska kocklandslaget. Jag gillade den skarpt, massa enkla recept som verkade goda, snabblagade och utan en massa knepiga ingredienser.

Föresten.. jag vill tipsa om en jättebra sida där man kan hitta i stort sett alla cafeér i det största städerna i Sverige! Jag har i alla fall inte kommit på något café i Göteborg som inte finns listat på sidan. Klicka här för att ta er dit!
Kommentarer
Postat av: delinda

låter som en riktig mysdag =) älskar chai!

Postat av: lifely.blogg.se

Ååh va härligt vårigt det såg ut på bilden! =)



ja, engelska böcker är otroligt bra för att bättre på språket... man kommer fort in i de =)



Trevlig helg! //Camilla



Lifely.blogg.se

2009-02-28 @ 20:57:07
URL: http://lifely.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som en härlig dag och vad skönt de ser ut med barmark. Här har vi snö kvar än=( Men jag ska till Göteborg i helgen så då får vi hoppas på barmark=)

2009-03-01 @ 10:07:56
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Roxanne Rip



Märkligt att så lite kan göra så mycket. Började läsa om HFLC och hamnade hos Dig. Nu börjar mitt nya liv. Tack!

2009-03-15 @ 14:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91