Avundsjuka- en dålig sak?

Varför anses det så fult att vara avundsjuk? Om det kombineras med missunnsamhet så kan jag definitivt hålla med om att det inte är något positivt. Men säg att jag till exempel  skulle vara avundsjuk på min väninna för att hon ska åka till ett varmt härligt land (Nu är det inte så... thank God for that! *hihi*). Förmodligen så skulle denna avundsjuka resultera i att jag tog mig själv i kragen och undersökte mina egna möjligheter att dra iväg! Med andra ord så anser jag att avundsjuka inte allas behöver vara till ondo utan kanske till och med en liten spark i röven för att ta tag i sitt eget liv!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så sant för om något, så kan avundsjuka (med måtta) sporra en att göra saker själv.

Postat av: Johanna

Hej! Jag håller med dig om det där. Men visst är det svårt att inte bli avundsjuk utan bara unna den där andra personen allt det där bra. Sånt vill jag bli bättre på!

2009-02-19 @ 19:08:24
URL: http://askmeiwontsayno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91