Kladdig chokladkaka med kokostäcke!

Det här receptet har jag fått av min kära mamma "med lite support från pappa ;o). Kakan blev väldigt kladdig och gooood!


Ingredienser:
4 ägg
6 dl socker
5 msk kako
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
180 smält smör
3 dl mjöl
Gör så här: Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Blanda i de blandade torra ingredienserna omväxlandes med det smälta margarinet. Bred ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 15 minuter.

Kokostäcke:
2 dl socker
1½ dl grädde (mjölk funkade fint det oxå!)
1 dl sirap
250 gram kokosflingor
Gör så här: Alla ingredienser kokas i 5 minuter. Tag ut kakan ur ugnen och bred på toscan i ett jämt lager över hela kakan. Grädda kakan ytterligare i 10 minuter. Låt den svalna och skär den sedan i rutor.

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter supergott! :)

Postat av: Karin

Ser supergott ut, ska jag nog ta och testa framöver!

2009-08-19 @ 15:52:26
URL: http://decemberflicka.webblogg.se/
Postat av: TereseErica

Jag bakade också en sådan för ett tag sedan. Otroligt goda!

2009-08-21 @ 13:47:01
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: Kristian

Knyck!



Den där kakan ser ruskigt god ut, ska definitivt testas :]

2010-10-28 @ 21:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91