Misstag man gör när man är ny i Sverige

Igår va jag ju som sagt på myskväll hos Anna. Det blev faktikst bättre än vad jag hade trott! =)

Vi såg filmen HITCH med Will Smith, även fast jag sett den förr så tycker jag att den är lika kul varaje gång! Speciellt när Hitch ska lära sin polare/klient att dansa, så jävla kul!

James (den nya kinesiska kolegan) delade med sig av några misstag som han gjort när han först kom till sverige.

Många kineser tar sig internationell namn, James som egentligen heter något helt annat outtalbart tänkte iaf ta sig efternamnet "Chain" (tror jag att det va, hans uttal är ju som sagt inte det bästa) men när han skulle registrera sig så hade tydligen killen skrattat och sagt att det betydde homosexuell på franska.. tycker iof att det va lite elakt att skratt, vem vet, Linda kanske betyder bajs eller nåt annat otrevligt på något avlägset språk, vad vet vi om det lixom!

Misstag två var att min chef hade sagt till honom att det var mycket "guys" som jobbade på vårt jobb, han missuppfattade det som "gays" hon trodde för en vecka att det var väldigt vanligt med homosexuella på vårt jobb...

Nummer tre var att han försökte tillaga en hel kyckling på högsta effekt i micron, det hela slutade med att det började ryka som attan, brandlarmet gick på och brankåren kom med bil och allt!

*hehe* Det är minsann inte lätt att vara ny i ett land..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91