Fixa franska manikyren hemma!

För att göra fransk manikyr hemma så behöver du endel grejer:


1. Fil att polera med
2. Nagelfil
3. Verktyg att ta bort de hårda kanterna precis där nagelfästet slutar på sidorna
4. Verktyg att peta ner nagelbanden med
5. Sax att ta bort hård och död hud med
6. Genomskinligt nagellack som jag hällt lite vitt nagellack i
7. Vitt agellack från Mavala (täckande och lätt att få jämt!)
8. Skål med ljummet tvålvatten
9. Helsosan hudsalva

Börja med att fila naglarna, tydligen så ska man bara fila åt en håll, men vem orkar!? Mina har iaf inte tagit nån skada av at fila fram och tillbaka som en galning =) Håll händrna i vattnet en stund så att huden blir mjuk. Använd verktyg 4 för att peta ner nagelbanden med. Använd verktyg 3 för att ta bort hård hud (se vart på bilden nedan #10), nummer 4 för att försiktigt klippa runt om nagelfästet för att få bort fnasig hud (detta vågar jag bara göra på mig själv, klipper man fel känner jag på mig att det kan bli väldigt smärtsamt! Se vart på bilden nedan #11) Använd fil 1:s gröve sida och fila på hela naglen med, vänd sida på filen och polera dem blanka. Måla vitt på tipparna, låt torka väl och måla sedan två lager med nummer 6. Avsluta med att smörja in händerna väl med helosansalva när nagellacket torkat.


Bild: Mina, Åsas och Helenes naglar som jag fixade till under midsommarhelgen

Detta är en beskrivning på hur jag brukar fixa mina naglar och absolut ingen profesionell beskrivning, men det är i stora drag hur de brukar göra där jag fixat mina naglar förut.
Kommentarer
Postat av: Helén

..men måste bara skriva att jag brukar göra detta men det är mkt svårt att få den vita färgen att bli jämn och fin, för mig så brukar det alltid vara lätt på ena handen, den blir det jättefint på, men den andra handen ser hemsk ut "/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91