Bästa jordgubbstårtan- enligt mig!

Den ultimata jordgubbstårtan enligt mig ska innehålla MASSOR av svenska jordbuggar och inte för mycket grädde! Den här slängde jag ihop idag, receptet och beskrivning hittar ni nedan..


Ingredienser:
2 ägg
2 dl socker
1½ dl mjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
rivet skal av en ½ citron
1 dl hett vatten

Gör sä här:
Vispa ägg och socker tills det blir vitt och fluffigt. Blanda alla torra ingredienser och rör ner dessa. Häll sist i vattnet och rör om. Smörja och bröa en rund form. Häll i smeten och grädda ca 30 minuter i 175 grader. När kakan börjar få färg och släppa från kanterna är det dax att ta ut den. Låt svalna.

Och nu till det viktiga, självaste garnityret. Lärde mig en del knep när jag pryade på ett konditori för en herrans massa år sen.. efter det har jag utvecklat dem lite efter egen smak.. =)

1.
 2. 3.
(klickbara bilder)

1. Skär bort kanterna från sockerkakan och dela den i tre lager. Det översta lagret lägger du i mitten med ovansidan ner, detta för att tårtan ska bli saftiagre och inte få en hård yta.
2. Mellan varja lager ska det vara MASSOR med mosade jordgubbar och lite grädde. Avsluta med ett "lock".
3. Smeta lite grädde runt hela tårtan, detta hjälper till att få grädden man spritsar att fästa! Spritsa sedan runt kanten med en sprits. Avsluta med ett gäng jordgubbar på toppen!

Ät och njuuuut ! =)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91