Konsten att koka ägg i en vattenkokare


Som ni kanske har förstått av allt mitt tajt så är det skapligt varmt här i Kina! Vi snackar ångbastu! Därför orkar vi inte gå till Hålet-i-väggen utan har börjat ta med oss mat. De andra kör på nudlar på burk, men efter som jag måste vara lite annorlunda ;) och på grund av att jag försöker köra GI så kör jag på  tonfisk på bruk och imorgon även ägg, som jag kokade i vattenkokaren på rummet, gick finemang! Man tager vad man haver lixom! *hihi*

Idag har vi än en gång varit nera på fake-marketen och shoppat lite. Köpte ett par jeans och ett gäng Lacoste- sockar *tihii*! Bilderna nedanför är tagna med utsikt över floden.

Efter shoppingen blev det träning igen! =) Har kommit igång på riktigt nu! Synd bara att min träningspolare Issa åker hem på fredag.. =( Han va kul att snacka med och bra att träna med!

Måste bara tipsa er om en sak: Extra Delight, caramell & choklad karameller som är sockerfria och supergoda! Synd att de inte finns att köpa här.. eller det kanske är tur om amn tänker efter! *hehe*

Nu ska jag skutta in i duschn och sen hoppa i sängen (ja alltså inte bokstavligt talat förstår ni väl..! ;)

Hoppas ni har det bra där hemma! Skriv gärna nån rad så jag vet att ni läser.. =)

Puss å kram!
Kommentarer
Postat av: My

Oj, kina vad coolt :D vad gör du där?

Postat av: Madelene

hehe Fräckt att koka ägg i vattenkokare...bra tips!



Vad jobbar du med som tar dej till Kina så ofta?

2008-08-20 @ 22:32:27
Postat av: Linda

My & Madelene: Jag jobbar som koordinator i ett projekt på Volvo där man bygger en bil i Kina =)

2008-08-21 @ 11:57:10
URL: http://trueblonde.blogg.se/
Postat av: Emily

Hello darling!! Du verkar inte lida allt för mycket där borta...förutom värmen då! :) Här hemma är allt bra, jag har sagt upp mig!!! Fick jobbet så nu har jag ett "riktigt" jobb!! :) Skynda dig hem så vi kan prata mer! KRAM KRAM!

2008-08-21 @ 18:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91