Frukostmuffins med lågt GI


Gjorde precis de här muffinsen, tänkte ha dem som mellanmål på jobbet istället för till frukost. Lätt och enkelt att ta med! Vet inte om det va meningen att de skulle bli fluffiga, det blev iaf inte mina, men de va helt oki ändå, inte så söta, men helt klart goda! Kan tänka mig att det hade varit gott att ha lite nötter i oxå, något att testa nästa gång kanske. =)

Ingredienser till 12 stora (eller 17 mindre som jag gjorde):

170 g torkade och hackade aprikoser
170 osötad müsli
4,25 dl mjöl (jag tog 2 dl soljamjöl och 2,25 dl dinkelmjöl fullkorn för att få så mycket protein som möjligt!)
1 tsk bakpulver
2,5 dl osötad äppeljuice
3 msk vegetabilisk olja
1 dl flytande honung
1 stort ägg

Gör så här:
Blanda aprikoser, müsli, mjöl och bkpulver i en bunke. Blanda juice, olja, ägg och ägg i en annan bunke. Rör snabbt ihop allt. Fördela i muffinsformar. Grädda i 20 minuter i 190 grader.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91