Framme i Kina- Komunikationsproblem, big time!

*jäsp* Fy farao vad trött jag är! Lyckades inte sova nåt på flighterna, så nu känner jag mig som en zombie ungefär. Innan jag gick på semester så fick jag ett mejl av en kollega där han skrev att han är kär i mig. Trodde att det kanske hade lagt sig över sommaren, men icke! Hade ett väldigt djupt samtal med honom på vägen ner där han upprepade vad han skrivit i mejlet. Måste erkänna att det känns lite småjobbigt med tanke på att han är en väldigt viktig person för mitt jobb! Why god, why me?! Skitsamma, ingen idé att älta.. bara att hoppas att det går över..

Hur som helst så är vädret bättre än vad jag trott att det skulle vara, dvs 26 grader istället för 40! Men det är väldigt fuktigt så man är ändå konstant klibbig. Har precis varit ute och käkat på KFC, där vet man iaf vad man får. Tyvärr så går det inte helt smärtfritt att beställa mat här! Först försökte jag beställa cola light/diet, men det va helt omöjligt att få dem att begripa så jag siktade in mig på vatten istället, gick till slut efter att typ fem personer till ur personalen ryckt in.. nåja, de va hjälpsamma iaf! =) GI, kan ju slänga sig i väggen, för här finns inget anna vettig mat än typ donken, nudlar och ris!  Å jag som va på G! Jävla bajs! Efter käket gick vi och köpte ett gång dvd:er, bla Hancock med Will Smith.

Nu ska jag slappa lite, kolla nån film och sen gå till Loungen runt sex-tiden för att möta upp de andra! (vi är sex timmar före här i Kina)

Här kommer lite bilder på hotellrummet, inget att klaga på! =)

Badrummet


Min underbara säng!


Kontorhörna och tv + dvd-spelare


Badrummet med dusch och badkar.


Utsikten från 30:ånde våning över ett disigt Chongqing är däremot inget att hurra för! Tur att man kan dra för gardinerna!

Btw: Trodde att internetuppkopplingen skulle vara värdelös, men den visade sig vara riktigt bra, åtminstonne iaf för tillfället. Gör att man inte känner sig riktigt lika långt bort! =)

Kommentarer
Postat av: WiLDY

Hej Linda! Lyxigt du bor!! Hoppas att du får roligt mellan allt jobb. Ha det underbart! Ses nån dag framöver! Massa kramar!!

2008-08-12 @ 14:22:14
Postat av: Åsa

Stumpan! Skönt att höra att du kommit fram ordentligt. KFC...Åsa är bara liiite avundsjuk!! Mums! Bra att det inte var så varmt heller. Här hemm spö-regnar det för tillfället, soffan nästa! Massa puss och kram

2008-08-12 @ 18:02:40
Postat av: Emily

Hello darling!! Fy bubblarns vilket fint rum du har. Skönt att höra att allt gått bra. Hoppas på massa uppdateringar denna gången, så vi har koll på vad du gör! :) Massa kramar!!

2008-08-12 @ 20:50:39
Postat av: Linda

WiLDY: Hallå gumman! Kul att du skriver! Vi måste styra upp något här framöver! Ta hand om dig! (Oopsi, väldans vad många utropstecken det blev!) hihi



Åsa: Det kan nu ha! muhahaha Nedå.. det blir säkert bättre snart ska du se! Å sen kommer ju Lasse hem snart oxå.. å då kommer ni ju att vara inne och hångla hela tiden ändå! ;)



Emily: Visst är det nice! Fast inatt så trasslade jag in mig i det enorma täcket och vaknade helt genomsvettig! Livet är hårt för somliga! asg Lovar att uppdatera oftare den här gången! Sist så funkade ju inte internet, men nugår det kanon! Ta hand om dig gumman! pÖSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91