Liten concealer skola =)

435816-163435816-170435816-169
Om det något som jag tycker är tråkigt att lägga pengarna på så är det nödvändigt ont som concealer. Blev riktigt nöjd när jag sprang på en concealer från märket "Viva la Diva" för bara 75 kr på Lindex. Nästan lika bra som de dyra varianterna från "Face of Sthlm" (längst upp till höger, ca 185 kr) och "Make Up Store" (lägnst ner till höger, 255 kr). Helt klart ett riktigt bra budgetalternativ!!!

Nedan kommer en liten guide vad färgerna användas till:

* Gul neutraliserar röda partier såsom ytliga blodkärl, blemmor etc.
* Orange neutraliserar blåa toner i ansiktet som t ex under ögonen.
* Beige används för att ljusa upp de båda färgerna och som bas på t ex ögonlocken. Kan även användas som high lighter under exempelvis ögonbrynet.

Källa: Make up Store
Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej :) Älskar Cover all mix, den är grym!
Tänkte bara säga att om du har tid och lust får du gärna lyssna på mig i min blogg, sjunger & spelar.
Ha det gött!

Postat av: hanna

ohh tack för guiden, då vet jag det!

2008-04-09 @ 16:14:43
URL: http://fjorton2.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

En go och glá 25-årig brud med ett stort intresse för mode, skönhet och hälsa. Nybliven Göteborgare. Älskar att shoppa mycket och ofta. Drömmer och inspireras av Haute Couture och dyra designerplagg. Lever för mina underbara vänner, mysiga hemmakvällar och vilda nätter ute!

lindisplace@
hotmail.com

RSS 0.91